A Tour de Zalakarosi versenyhétvége talán részünkről legjobban várt versenye a Szabadics Ride Company challenge. Az idén harmadik alkalommal megrendezésre kerülő csapatidőfutam itthon ritkaságnak számít, sajnos nagyon kevés az ilyen típusú megmérettetés.

A versenyen idén is az Auto Team KKT színeiben indultuk. A korábbi két évhez hasonlóan idén is tökéletes támogatást biztosítottak. Nekik köszönhetően csak a versenyzésre kellet koncentrálnunk. A teljes logisztikát, a szállását és a verseny alatt a kísérő autót is az Auto Team biztosította.

A pálya semmit nem változott, Zalakarosról északra indul, majd a Kis-Balatont megkerülve érkezik vissza a rajthoz. A pálya tartalmaz kb. 13 km kerékpár utat is, éles és szűk kanyarokkal, forgalomlassító elemekkel. A kerékpárutas „csiki-csukik” miatt itt nem elég csak gyorsnak lenni, nagyon sokat számít a technika, sok erőt kivesznek a folyamatos kigyorsítások.

A verseny előtti pletykák miatt az idei évre próbáltunk még erősebb csapatot összeállítani, azért hogy idén is biztosan hozzánk kerüljön a kupa.

A célunk a győzelmen kívül nem titkoltan még jobb időeredmény elérése volt. Pedig ezen a pályán már a tavalyi idő is szenzációs volt.

Csapatunk tagjai Bozsó Zoltán, Szilágyi Tamás, Somogyi Gergely, Somogyi Miki és Szél Gábor voltak. A srácokat idén is Knézics Attila kísérte, mellé beült Somogyi Tibi akinek a jó képeket köszönhetjük.

A verseny előtti estét már Zalakaroson töltöttük, jó hangulatban vártuk a szombatot.

A rajt után egyből maximális fordulatszámra kapcsoltak a srácok, a terv az volt hogy minden előttünk rajtoló csapatot utol kell érni a Kis-Balatoni kerékpárútig.

A pálya első részén végig szembeszélben haladtak, ennek ellenére Zalakaros-Zalaszabar között 47,4 km/h-s átlagot tekertek. A zalaszabári bringaúton 49km/h feletti sebességgel robogtak végig.

A három előttük induló csapat közül mindenkit megfogtak a pálya első felén, pedig volt aki 8 perccel előttük rajtolt!

Balatonmagyaród után nem sokkal négyen maradtak, Szél Gábor egy kicsit megúszott, és nem tudott már visszazárkózni. A megbeszélt taktika szerint itt már ez nem gond, a lényeg a minél jobb idő. A versenyben csak az első 4 befutó ideje számít.

A zalakarosi bicikliúton egy kicsit csökkent a sebesség, de itt kanyar-kanyar hátán, nem lehet gyorsabban haladni.

Az idei évben 47 perc 20 másodperc alatt értek körbe a pályán a srácok, ez 45,3km/órás átlagot jelent! A tavalyi évben 48 perc 27 másodpercre volt szükségük (44,2 km/órás átlag).

Ezzel több mint egy percet javítottak a tavalyi idejükön!

Ezzel az idővel idén is az abszolút első helyet szerezték meg!

Gratulálunk nekik!