Egy hosszú hétvégére ismét Zalakarosra helyeződött át a magyar országúti kerékpársport központja.
A versenysorozat a korábbi években már megszokott módon, idén is a Szabadics Ride – Company Challenge csapat időfutammal kezdődött meg.

A versenyen 5 fős csapatok indulhatnak Hobby és Verseny kategóriában, így mind a gyakorlott kerékpárosok, mint a hobbi bringások csapatban mérhetik össze erejüket.
A korábbi évekhez képest idén változott a pálya. Mi is többször jeleztük a szervezőknek hogy a Kis-Balaton körüli kerékpárút nagyon szép, de csapat időfutamra kevésbé alkalmas.
Ezt a tanácsot megfogadva a kerékpárút kikerült a pályából, és a korábbi 35 kilométerről, 38 kilométerre változott a pálya hossza.
A rajt és befutó helyszíne is változott, az újonnan átadott impozáns Karos Korzó előtt térre költözött át.

Egyesületünk idén is, immár ötödik alkalommal az AutoTeam autókereskedéssel közös csapatot indított. Sajnos a pandémiás helyet a csapat összetételét is befolyásolta, de igyekeztünk így is egy ütőképes sorral elindulni.
Somogyi Gergely, Szél Gábor, Szilágyi Tamás, Zsille Péter, és a Seven Hills MTB-től kölcsön kapott Berkes Gáborral vágtunk neki a 38 kilométernek.
A cél ismét az abszolút első hely volt!

A tavalyi év cudar időjárása után, idén verőfényes napsütés, és ideális 22-23 fokban indulhattunk.

A rajt után a srácok idén is nagyon belekezdtek, az első Az első 9 kilométeren (Zalakaros-Zalaszabar) között 52,5 km/órás átlagot hajtottak. Így már első negyedében 20 másodperccel voltak gyorsabbak a korábbi évhez képest.
Az előttük induló másik három csapatot Zalaszabárig utol is érték, majd meg is előzték.
A szervezők ismét nagyon kitettek magukért, a csapat előtt folyamatosan 3 motoros, mögöttük zsűri kocsi biztosította a teljesen tiszta utat.

A tempó felelős idén is Gergő volt, akit külön megkértünk hogy próbálja meg a többieket nem leakasztani! Ennek köszönhetően a srácok végig, szép egyenletes tempóban haladtak.
A táv második felében az útminőséggel is meg kellett küzdeni, igen komoly összpontosítást igényel a tempó tartása, a másik kerekének követése közben az úthibák kerülgetése is.
Zalakaros tábla előtt az átlagsebességük még bőven 46 km/óra felett járt (46,8). Ez a befutó előtti kis utcákban szlalomozás közben csökkent ugyan, de így is a teljes 38 kilométert 46-os átlaggal teljesítették.

Velo.hu-t idézve: „38 km: 46.7-es átlag. Pedig nem is profi versenyzők. Nem kevés!!!

Ezzel idén is az abszolút első helyet szerezték meg!

Ha kíváncsi vagy milyen 38 km-en keresztül kerék a keréken menni 46-48 km/órás sebességgel akkor nézz bele a versenyen készült onboard videónkba.

Külön szeretnénk a szervezőknek ismételten megköszönni, hogy az amatőr kerékpárosok részére minden évben ilyen színvonalas rendezvényt hoznak létre!